1. מה זה אומר - שיווק מבוסס הצלחה?
שיווק מבוסס הצלחה הוא גישה שבה הסוכנות והמשפיענים מקבלים תגמול על סמך המכירות בפועל שהם מייצרים. המשמעות היא שאין עלויות פרסום עבור העסק, והעסק משלם אחוזים מתוך המכירות בפועל שיצר הקמפיין עם המשפיענים.
2. איך המשפיענים מתוגמלים במודל הזה?
המשפיענים מקבלים תשלום על סמך ביצועי הקמפיין והתוצאות שהם יצרו בפועל. אנחנו מקפידים על עמלות מאוד נמוכות לסוכנות, כדי לוודא שהמשפיענים שלנו מתוגמלים היטב על העשייה שלהם. כל משפיענ/ית מקבל מערכת סטטיסטיקה ומעקב נפרדת לביצועים שלו (מערכת קופונים באתר או מערכת אפיליאציה ושותפי שיווק), והם מרוויחים עמלות מהמכירות בפועל.
3. מהם היתרונות של שיווק מבוסס הצלחה לעסקים?
זה מפחית את הסיכון של השיווק לאפס עבור העסקים ויוצר זהות אינטרסים עבור הסוכנות, המשפיענים ובעל העסק. העסקים משלמים רק אחוזים מהמכירות בפועל, מה שמאפשר שיווק ומכירות – ללא סיכון ועל בסיס הצלחה בלבד.
4. איך עוקבים אחר הביצועים של כל משפיענ/ית?
אנו משתמשים במערכות שותפים או קופונים המשולבות בחנות המקוונת. לכל משפיענ/ית מסופק קוד או קישור ייחודי, המאפשר לנו לעקוב אחר המכירות שהוא יצר.
5. מה אם משפיענ/ית לא מייצר/ת מכירות?
אם משפיען לא מייצר מכירות, הוא לא יקבל עמלה עבור הקמפיין המסוים הזה. זו הסיבה שכל קמפיין יורד ל-10-15 משפיענים בו זמנית, כדי לייצר באזז ברשת וחשיפה רחבה יותר, ולהגדיל את התוצאות של כל אחד מהמשפיענים. הרבה פעמים הקהל של משפיענ/ית יכול להגיב באופנים שונים למוצרים שונים, לעיתים נוצר גל ענק של רכישות, ולפעמים טפטופים קטנים – אנחנו עושים את כל התכנון וההתאמות מראש כדי למקסם את התוצאות וההצלחה של המשפיענים בקמפיינים.
6. האם משפיענים יודעים כמה הם יכולים להרוויח מראש?
העמלות משתנות בין תחום לתחום ובין מוצר למוצר, ואפילו בין קמפיין לקמפיין. המשפיענ/ית יודעים מהם התנאים והאחוזים לפני שהם בוחרים לקחת קמפיין. עם הזמן המשפיענים יודעים להעריך את הפוטנציאל של המכירות של מוצר מסויים עם הקהלים שלהם, וכך יודעים גם להעריך את סדר גודל הרווחים המצופים מקמפיין מסויים.
7. עם איזה סוג של משפיענים אתם עובדים?
אנו עובדים עם מגוון רחב של מיקרו-משפיענים ומשפיענים קטנים (כ-3000 ועד 50,000 עוקבים) על פני בנישות שונות, בעלי סגנונות שונים, אשר פעילים במדיות חברתיות שונות – כך אנו מבטיחים שנוכל להתאים מותגים למשפיענים כדי לייצר התאמה מירבית לקהל היעד והערכים שלהם.
8. האם יש עלויות הקמה, תשלום מראש, או כל עלות עבור עסקים שעובדים איתכם?
לא, המודל שלנו מבוסס על מכירות בפועל. אין עלויות אחרות, נקודה. זה אומר שהעסקים משלמים רק מתוך המכירות שהקמפיין יצר בפועל.
9. איך המודל הזה מועיל למשפיענים?
המודל שלנו פותח דלתות בפני מיקרו-משפיענים ומשפיענים קטנים, שיכולים להרוויח סכומים מאוד גדולים לפי ההצלחה והתוצאות שהם מצליחים לייצר עבור העסקים. המשפיענים שלנו נהנים משותפות ברווחי הקמפיין עם העסקים, ולכן הם יכולים להרוויח משמעותית יותר מאשר תשלום מראש, במיוחד בקמפיינים מוצלחים מאוד.
10. איך מבטיחים את איכות הקמפיין?
הצוות שלנו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם משפיענים כדי לספק הדרכה, אסטרטגיה ומשאבים כדי להבטיח שהקמפיין יתאים לערכי המותג ויהדהד עם קהל היעד.
11. איך עוקבים אחרי סכומי העמלות?
אנו שומרים על שקיפות ועבודה עם מערכות מסודרות (קופונים אישיים, מערכות אפיליאציה / שותפי שיווק), הכוללות מעקב ודיווח מפורטים למשפיענים וגם לעסקים שאנו עובדים איתם. בכל שאלה אנחנו מוציאים דו"ח מסודר שבו יש פירוט מלא של המכירות שבוצעו והעמלות שמגיעות למשפיענ/ית.
12. האם עסק יכול לעבוד עם מספר משפיענים בו זמנית?
בהחלט. רוב הקמפיינים יוצאים ל-10-15 משפיענים בהשקת הקמפיין, עבודה עם מספר משפיענים יוצרת באזז חיובי במדיה ומניסיון שלנו מגדילה את סיכויי ההצלחה ואת המכירות של כל אחד מהמשפיענים הפעילים בקמפיין.
13. כמה זמן נמשכים בדרך כלל קמפיינים?
משך הקמפיין משתנה לפי התחום והמוצר, אך רוב הקמפיינים נמשכים בין שבועיים לחודש, בהתאם למטרות המותג ולאסטרטגיה שאנחנו מגבשים עם העסק לגביי הקמפיין הספציפי.
14. מהו תהליך התשלום עבור משפיענים?
בתום הקמפיין, יוצא דו"ח סופי של מכירות לפי משפיענ/ית, והעמלות משולמות למשפיענים למול חשבונית, קבלה, או בתלוש שכר לפי העדפת המשפיענ/ית ובהתאם לסכומי העמלות.
15. האם משפיענים מקבלים תמיכה ביצירת תוכן?
כן, הסוכנות שלנו מספקת כיוונים אסטרטגיים, קונספט שיווקי, משאבים ותמיכה, כולל האופציה להגיע לסטודיו של אחד מצלמי הבית, ולקבל צילומי סטודיו מקצועיים ללא עלות למשפיענים - כדי להבטיח שהקמפיינים מצליחים עבור העסקים שאנחנו עובדים איתם, ועבור המשפיענים שלנו.
16. איך בוחרים את המשפיענים הנכונים לקמפיין?
אנו מנתחים את קהל היעד, היעדים והמוצר בכל קמפיין וקמפיין, ולאחר מכן מתאימים בין הקמפיין למשפיענים הרלוונטיים ביותר מבחינת התחום, סוג המוצר, קהלי היעד וסגנון התכנים האופייני של המשפיענים.
אנחנו משתדלים לתת כמה שיותר הזדמנויות לכלל המשפיענים, ועושים את הבחירה של המשפיענים בתיאום עם המשפיענים בסוכנות.
17. האם עסקים יכולים לספק משוב במהלך הקמפיין?
כן, אנו מעודדים תקשורת שוטפת ומשוב כדי להבטיח שהקמפיין יהיה כמה שיותר מוצלח ואפקטיבי עבור הסוכנות, המשפיענים ועבור העסקים שעובדים איתנו.
18. מה קורה אם מוצר מקבל ביקורות שליליות במהלך קמפיין?
אנחנו עושים בדיקות מקיפות לפני שאנחנו יוצאים לדרך עם קמפיין מסויים, ומוודאים שהעסק ומוצריו איכותיים וקיבלו ביקורות טובות וחיוביות.
בעולמות של המדיה החברתית, ביקורת שלילית יכולה להיות הזדמנות עבור העסק לתקן את הרושם ולפצות את הלקוח הלא מרוצה, הכל באופן מתוקשר ופומבי, כדי אף לחזק את הקמפיין. במקרים כאלו המשפיענ/ית יוכלו לפנות לעסק כדי למצוא פתרון ראוי ביחד.